update

Vi har haft lite fullt upp med besök på akuten och grejer. Men nu är allt bra med lilla monstret. Var iofs inget allvarligt men hon på vårdguiden tyckte de skulle skicka en ambulans.
Tar det hela från början. 
I tisdags upptäckte jag utslag på Simon, såg ut som myggbett med det var större och lite överallt. Efter någon timme var de borta så jag tänkte inte mycket mer på det. På onsdag morgon var de tillbaka men försvann igen. I torsdag försvann de inte på morgon, jag pratade med min bvc tant som sa att det inte var något att oroa sig för, han har ju inte feber eller så. 
På kvällen när jag kommit hem från mina föräldrar såg jag att utslagen var på halsen och huvudet och halsen var svullen, klart man blir orolig när ens barns hals är svullen så jag ringde vårdguiden. Tog bilen hem till mamma och pappa. Pappa körde oss mot akuten, när jag väl fick tag i vårdguiden var samtal 39 i kön så ville hon skicka ambulans. Simon var glad och nöjd, han var inte svullen i halsen eller om läpparna. Ambulans folket var jättetrevliga och Simon hur duktig som helst. Jag åkte med i ambulansen och mina föräldrar åkte hem. Mannen och hans pappa var på Rock of Ages med jobbet, de kom före oss till akuten. 
Väl där fick vi ett rum och en sköterska tog tempen på Simon och sen gick hon. Vi väntade i tre timmar, då hade ingen läkare varit där och utslagen på halsen var borta. 
Vi sa att vi tänkte åka hem. Då kom det två sköterskor ena sa att Simon hade nässelutslag och det visste jag ju, hade googlat på det. Men det var ändå bra att vi åkt in då halsen var svullen. Simon fick tavelgyl och vi åkte hem.
 
Det knäppaste var att sköterskan frågade om vi betalat... ska vi betala när vi inte ens träffat någon läkare?? Vi slapp det iaf.
 
Vi var hemma 04.15 och somnade vid halv fem.
 
Fredag morgon var alla utslag borta och Simon var precis som vanligt =)
 
Idag var Simon med mormor och morfar idag så vi kunde packa och fixa! Vi var också ute vid banan och körde lite.
 
Nu film mys med mina älsklingar.
 
Killen med utlsag
 
Tröttis på akuten

Kommentarer:

1 Gudmor Tina:

skriven

Attans vilken dag ... Och du gav dig inte, bra gjort. Svensk sjukvard minsann. Nog har jag vantat pa akuten, men aldrig har jag varit 39 I telefon kon har borta. Nagot som vi annu sa lange inte behover drass med har I USA, men snart kommer det. "Tack" till vart nya Obamacare !!

Kommentera här: