där här med jobb..

Sökte ett jobb för någon månad sen, vet inte om det var i år eller i slutet av förra året, det var två platser så man kan tycka att jag borde ha en chans. Fick ett mail ett tag senare där de skrev att de fått många ansökningar och skulle höra av sig om det var aktuellt med intervju. Det var över två veckor sen, så i onsdag skickade jag ett mail och frågade om de anställt två personer redan eller om det fanns någon chans för intervju.. Inte fått svar ännu.
Jag vill bara veta om jag ska vänta på en intervju eller tacka ja till ett annat jobb som jag egentligen inte är sugen på.
 
Jag vill ha ett jobb där jag vet vilka vilka dagar och vilka tider jag ska arbeta. Vill inte att Simon ska gå för långa dagar på dagis och helst vill jag jobba på ön. 
Det är svårt att pussla ihop vardagen, kan inte alltid fråga, mannen, farfar, Monica, morfar eller mormor om de kan hämta eller lämna Simon. Och jag kan inte skriva att han ska gå från 6.30-17.30 heller. Men börjar jag 07 och inte har någon som kan lämna sonen vid 9 då hans tid är så måste han vara där 6.30 eller så måste jag tacka nej till jobb. Och som vikarie är det inte alltid så lätt att tacka nej eller vara petig med tiderna. 
9-15.30 har Simon som tider nu, och när jag inte jobbar brukar jag alltid hämta honom 14.30 för jag tycker inte han behöver gå så länge när jag är hemma. 
Flera blir väl arga nu när de läser att han går på förskolan när jag är hemma, men jag söker jobb och en del dagar får han vara hemma med mig. 
 
Mannen måste antigen jobba hemifrån eller gå tidgare/senare till jobbet om han ska kunna hämta/lämna. Han åker hemifrån kl.6 och då är inte dagis öppet ännu och jag vill inte att Simon ska gå så länge som till 17 på dagarna. För jag tycker han är förliten för det. 
 
Jag vill jobba deltid så att jag kan hämta och lämna Simon rimliga tider,  vi klarar oss egentligen på mannens lön men då kan vi inte spara något och det vore inte helt fel att kunna spara pengar för kommande saker. 
 
Lite sånt jag tänker på.

Kommentarer:

1 Christian:

skriven

Arga ? Knäppis, klart du behöver lite tid för dig själv ibland.

Älskar dig sötnos <3

Kommentera här: