Sista dagen på jobbet..

Känns både bra och mindre bra. Ska bli mysigt att vara hemma med sonen när han väl tittar ut, men man kommer ju att sakna alla på jobbet. Och sen blir det till att söka jobb när mamma ledigheten är slut. Vet inte alls hur det ser ut om ett år. Det känns också konstigt, jag har inget jobb att gå tillbaka till, men så länge det är inom kommunen så borde jag snart bli fast anställd med tanke på LAS. 

Sen ska jag göra en tårta när jag kommer hem, blir till att åka till Lidl och handla lite. Typ en tårtbotten, vaniljsås, och lite annat :)

Stänger idag också, så jag börjar inte förrän 9.30 kanske att man ska vila lite istället för att sitta här.. 


Kommentarer:

1 Hanna:

skriven

Det var bland det svåraste för mig med att bli förälder, kände mig så inlåst 3 trappor upp och jag var inte trygg nog att ta mig någon längre bit med Hugo, ville inte amma på en park bänk eller på tuben och så där. Men det går över! Du har ju lite folk du känner som är hemma med smått också, det är guld värt!

Jobb kommer ordna sig, jag får väl byta närmre hemmet så det finns om inte annat (; Men jag förstår att det känns jobbigt att inte har en säker plats att återvända till.

Kommentera här: